אילו טיפולים קיימים היום אשר יכולים לסייע לסובלים משיער דליל?

קוסמטיקנה-1

ככול שאנשים מתבגרים, כך השיער שלהם עלול לאבד נפח ועובי. במקרים מסוימים, שיער דליל נובע מתזונה לקויה או מנשירת שיער תורשתית. ברוב המקרים השיער הדליל לא קשור לבעיות בריאות כלליות. עם זאת, דלילות השיער יכולה להשפיע על הבריאות הנפשית ועל ההערכה העצמית ולהניע אנשים לחפש טיפולים ותרופות שישפרו את איכות השיער שלהם.

תרופות מאושרות על ידי ה-FDA

כאשר הגנים וההורמונים הם אלה שגורמים להתקרחות של גברים ונשים, התקרחות זו נקראת אנדרוגנטית (Androgenetic) והיא עוברת לעתים קרובות בתורשה במשפחה. 

התקרחות אנדרוגנטית היא הגורם השכיח לאובדן שיער. הסבירות לחוות התקרחות אנדרוגנטית עולה עם הגיל. אמנם, התקרחות זו יכולה להשפיע גם על בני נוער, אבל למעלה ממחצית הגברים בגילאי 50 ומעלה סובלים מנשירת שיער מסוימת והיא עשויה להשפיע גם על נשים שעברו את גיל המעבר.

  • אצל הגברים, שיער דליל נוטה להופיע מקו השיער לגב הראש. 
  • אצל הנשים הדלילות ניכרת יותר באזור כתר הראש. 

ה-FDA, ׳מינהל המזון והתרופות האמריקני׳, אישר רשמית שתי תרופות מרשם לטיפול בהתקרחות אנדרוגנטית: מינוקסידיל ופינאסטריד. 

מינוקסידיל – Minoxidil 

מגיע ב-2% ו-5% טיפולים. מורחים את המוצר ישירות על אזורי השיער הדליל. נדרשים 12-6 חודשים עד שניכר שיפור בצמיחת השיער. מי שנוטל מינוקסידיל יצטרך להמשיך להשתמש בו לצמיתות, או שהנשירה תחזור על עצמה. 

תופעות הלוואי יכולות לכלול, בין השאר: גירוי בעור או צמיחת שיער מוגזמת.

פינאסטריד – Finasteride

תרופת מרשם לגברים שנלקחת דרך הפה, 1 מיליגרם מדי יום. תרופה זו מומלצת לגברים שניסו מינוקסידיל ללא הצלחה.

תופעות הלוואי יכולות לכלול, בין השאר: קשיי זיקפה וירידה בחשק המיני, גינקומסטיה או צמיחה של רקמת השד.

תזונה וויטמינים

יש אנשים שמנסים להשתמש בתזונה או בוויטמינים כדי לעודד את צמיחת השיער שלהם. עם זאת, אין גיבוי מדעי שזה עוזר. 

מזונות בריאים לשיער

לתזונה יש תפקיד חשוב בבריאות ובחוזק של גוף האדם. חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים מסוימים חשובים במיוחד לבריאות השיער. יש אנשים שמבחינים בשיפור שחל בצמיחת השיער שלהם, כאשר הם מגדילים את כמות המזונות הללו.

מזונות שעשויים להגביר צמיחת שיער כוללים:

ביצים: אלה מכילות חלבון החיוני לצמיחת השיער. ביצים מכילות גם ביוטין, ויטמין B שעשוי להגביר את צמיחת השיער.

אגוזי ברזיל: הם מקור לסלניום, מינרל שעשוי לשפר את בריאות השיער.

דגים שומניים: הם מקור טוב לאומגה 3, שעשוי לשפר גם את צמיחת השיער.

אגוזי מלך: גם הם מכילים אומגה 3.

ויטמין D

חוסר בוויטמין D יכול לתרום לנשירת שיער. בדרך כלל הגוף שלנו מקבל ויטמין D מהחשיפה לאור השמש ומהתזונה. מזונות עשירים בוויטמין D כוללים:

דג שמן, כבד בקר, גבינה, חלמונים, פטריות, מזונות מועשרים (כמו חלב, דגני בוקר ומיצים).

  • שמנים

מטפלים בארומתרפיה משתמשים בשמנים סוגים לעיסוי הקרקפת, כדי להגביר את צמיחת השיער. שמנים אלה כוללים, למשל: רוזמרין, שמן מנטה, שמן לבנדר או שמן טימין.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
השארת תגובה

גלילה לראש העמוד